De pedalboards van post-popband EUT

Golvende effecten uit een zee van pedalen

Muzieknieuws 20-09-2018 09:09

EUT siert de cover van Musicmaker 459 (oktober 2018). De liedjes van deze Amsterdamse post-popband zijn puntig en de sounds fraai. Die vloeien deels voort uit de goed gevulde pedalboards van gitaarduo Emiel de Nennie en Tessa Raadman. Tijdens een oefenruimtebezoek hebben we die eens nader voor je bekeken.

EUT is in de Nederlandse muziekscene al lang geen onbekende naam meer. De band maakte onder andere grote indruk tijdens de Popronde in 2017 en Noorderslag 2018. Op 5 oktober 2018 verschijnt debuutalbum Fool For The Vibes via V2 Records. Hierop worden de hoge verwachtingen eigenlijk allemaal keihard waargemaakt. Voor Musicmaker reden om een bezoek te brengen aan de oefenruimte van de band. In Musicmaker 459 vind je hier een uitgebreide reportage van. In het magazine was er geen ruimte meer voor, maar we konden we niet om de pedalboards van beide gitaristen heen, dus die lichten we hier voor je uit.

Pedalboard Emiel de Nennie

Strymon Flint Tremolo & Reverb, Electro-Harmonix Memory Man Deluxe-delay, Paul Cochrane Tim Overdrive, JHS Twin Twelve V2-overdrive, Lehle Little Dual-signaalsplitter, Heptode Virtuoso Phase Shifter, Polytune 3-stemapparaat, Strymon El Capistan dTape Echo (wordt binnenkort vervangen door een Endangered Audio Research AD4096 mk2), Zvex Super Hard On Vexter-boost, Fulltone ’69-fuzz, Boss VB-2W Vibrato, Origin Effects Cali76 Compact Deluxe-compressor

Pedalboard Tessa Raadman

Strymon BlueSky Reverberator, Electro-Harmonix Holy Grail Max-reverb, Electro-Harmonix Micro POG, JHS Pulp ‘N’ Peel-compressor/preamp, Fulltone Octafuzz, Boss TU-3 Chromatic Tuner, Walrus Audio Julia Analog Chorus/Vibrato, DOD Rubberneck Analog Delay, Electro-Harmonix Memory Boy Analog Delay, Paul Cochrane Timmy Overdrive, Seymour Duncan Pickup Booster, DOD Overdrive Preamp/250


Single Sour Times


Live-versie van het nummer Lie Detector

NB: Emiel en Tessa hebben aardig last van GAS: geen onstuimige darmproblemen, maar het Gear Acquisition Syndrome, de onophoudelijke drang om continu nieuwe gear aan te schaffen. Zeker op het gebied van effectpedalen! De volgende keer als je ze ergens tegenkomt of ziet spelen, is er dus wellicht al weer een pedaaltje vervangen...



Fotografie: Lotte Schrander

Het volledige interview met EUT lezen en heel veel andere interessante artikelen voor muzikanten doorspitten? Bestel Musicmaker #459, oktober 2018 (tot 23 oktober zonder verzendkosten én zonder verplichtingen) hier! 

 

zoeken
zoeken