Musicmaker #459 oktober 2018

«« Musicmaker #460 november 2018

Inhoud Musicmaker #459 oktober 2018


De wonderlijke instrumenten van BOT [ Features pagina 16 ]

Denk je dat je nergens meer van opkijkt als het op instrumenten aankomt? Dan ken je theatergroep BOT nog niet. Deze groep maakt al tien jaar theater en treedt op met zelfgemaakte 'audiomachines': wonderlijke apparaten die het midden houden tussen instrument en steampunk-artefact. 'Meestal is het zo dat een popbandje op een gegeven moment in hun carrière besluit om het theater in te gaan. Wij draaien het om.'


In de oefenruimte met EUT [ Features pagina 20 ]

De frisse, eigenwijze pop van EUT brengt de jonge Amsterdamse band op veel festivals en in mooie zalen. Nu het debuutalbum Fool For The Vibes uit is, lonkt ook het buitenland en binnenkort gaat EUT op tour door Duitsland en Frankrijk. Maar denk maar niet dat de band nu alleen bezig is de setlijst tot in den treure te herhalen. 'Repeteren betekent bij ons vooral nieuwe dingen maken.'


Rich Robinson soleert niet alles vol [ Features pagina 34 ]

Na een relatief korte solocarrière belde gitarist Rich Robinson enkele oude bandgenoten van The Black Crowes op, om samen - min of meer - op dezelfde voet verder te gaan, maar zonder broer Chris. Niet raar, want net als bij The Kinks en Oasis was het tussen de broers niet altijd zen. Het resultaat heet The Magpie Salute. Na een live-debuutalbum komt de band nu met High Water 1, het eerste studioalbum. 'Ik ben geen achttien meer en ik hoef dus niet alles vol te soleren, haha!'


De inspiratie van Sharon den Adel [ Features pagina 60 ]

Ze heeft wereldroem vergaard als frontvrouw van Within Temptation, maar Sharon voelde de onweerstaanbare drang nieuwe muzikale kanten van zichzelf te ontdekken. Op haar solo-album hoor je een heel andere Sharon dan je bij Within Temptation gewend bent. Hoe blijf je geïnspireerd als je al zo lang aan de top staat? En hoe hervind je jezelf als de inspiratie opdroogt?


Soundchecken met The Brian Jonestown Massacre [ Features pagina 64 ]

The Brian Jonestown Massacre is het geesteskind van voorman en enfant terrible Anton Newcombe. Al sinds het debuutalbum uit 1993 kent de Amerikaanse band een toegewijde fanschare. Ondanks de bij vlagen geniale muziek, heeft The Brian Jonestown Massacre nooit een grote doorbraak gekend; niet in de laatste plaats door de wispelturigheid en opvliegendheid van Newcombe. Onze redacteur Tommy Ebben moest dan ook nog maar zien of hij het er zonder kleerscheuren vanaf zou brengen tijdens de soundcheck in Paradiso.


ARIA 215N en 505N [ Getest! pagina 32 ]

Akoestische budgetgitaren


AKG C636 [ Getest! pagina 40 ]

Condensator-zangmic voor op het podium


MOOG Grandmother [ Getest! pagina 50 ]

Semi-modulaire synth


AUDIENT iD44 [ Getest! pagina 58 ]

Topkwaliteit audio-interface


BOSS Katana 100/212-COMBO [ Getest! pagina 74 ]

Next level modeling-versterker


Wetboek van poprecht [ En verder pagina 11 ]

Averij in de muziekwereld


Column: Wim [ En verder pagina 15 ]

Leren via YouTube


Nieuw [ En verder pagina 27 ]

De coolste nieuwe gear


De grote liefde [ En verder pagina 42 ]

De Fender Mustang van Peter Peskens


Column: Guido [ En verder pagina 52 ]

Stem mastering


Nieuw [ En verder pagina 53 ]

Nog veel meer studiogear


De studiostek [ En verder pagina 56 ]

De huiselijke studio van Kubilay Kaya


Bloed, zweet en tranen [ En verder pagina 70 ]

17 albums onder de loep


Wie is u? [ En verder pagina 78 ]

José Woldring van The Media Nanny


Kom d'r maar in [ En verder pagina 8 ]

Nieuws, lolligheden en redactiefratsen


zoeken
zoeken